Ryhmän ylläpitäjät

• Käyttäjäkuva

Ennenvanha

Julkinen ryhmä aktiivinen 5 kuukautta sitten.

Ennenvanhan keskustelut

Tervetuloa Ennenvanhan keskustelupalstalle. Täällä voit osallistua keskusteluun, kysyä neuvoa tai jakaa omia vinkkejäsi. Muistathan keskustellessasi hyvät tavat.

Keskusteluihin osallistuminen sekä uusien aiheiden aloitus vaatii rekisteröitymisen.

Mama -vartalovoitesti (17 viestiä)

« Kaikki keskustelut ← Ryhmän foorumi   Ryhmien foorumilista
  • Käyttäjäkuva Liinu sanoi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten:

Ennenvanhan 10 hengen testiryhmä on testannut kaksi viikkoa Ole Hyvän Mama Mangovartalovoita.

Mama -testaajat, miltä vartalovoi on tuntunut käytössä? Mitä pidätte mm. tuoksusta, koostumuksesta ja pakkauksesta? Sana on vapaa.

• Käyttäjäkuva Heini Isola sanoi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten:

Tuotteen vähän aikaa sitten käteeni saaneena totean, että tuoksu on aivan mahtava ja purkki käytännöllinen :) . Innolla iltaa odottelen että pääsen testailemaan tuotetta :) .

• Käyttäjäkuva eva lindroos sanoi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten:

Hei sain itsekin äsken tuotteet suoraan käteen Matkahuollon kaverilta :-) . Mieto hyvä tuoksu voiteessa. Purkin ulkomuodosta tuli ensin mieleen kenkälankkipurkki semmosia kun ne oli ennen (nykyäänhän on kaikenlaisia tahnoja, spray- ym muita purkkeja). Purkin ulkomuoto nyt ei todellakaan kerro sisällöstä yhtikäs mitään! Minkä koiranikin heti kuonollaan innokkaana ilmoitti (rakastaa kaikkia hyvälaatuisia voiteitani yli kaiken – siinä on sekä hyvät että huonot puolensa, hyvät: tietää ettei käytä myrkyllisiä tai huonoja tuotteita, huonot: saa juosta karkuun koko ajan tai lukittautua kylppäriin siksi aikaa kun voide imeityy muuten koira haluaa nuolla sääristä voiteen heti kättelyssä hhohhoijjaa).
    Voide tuntui pehmeän miellyttävältä kun kokeilin pientä määrää sormissa. Ihana ensikosketus :-) Saa nähdä miltä tuntuu suihkun jälkeen aamulla :-) :-)
    Ja miltä käsipesuaine tuntuu :-)

• Käyttäjäkuva Henna Kyllönen sanoi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten:

Eilen ensimmäisen kerran kokeiltu. Tuoksu on mukavan raikas eikä liian voimakas, mangon lisäksi selvä sitruunainen tuoksu. Purkki on kivan simppeli. Koostumus on miellytävä ja voide levittyy hyvin. Ihan hitusen jätti ihon tahmeaksi, muttei todellakaan paljoa. Ei aiheuttanut sellaista ällöttävää kalvoa iholle minkä monet voiteet jättävät. Käsissä näkyi vähän punoitusta, mutta en ole varma johtuuko se voiteesta vai pelkästään käsien yhteenhieronnasta. (Selvennyksenä sanottakoon, että ihoni on todella herkkä ja esim. tavallisesta raapimisesta jää punaiset jäljet jotka nousevat millin, pari kohoumalle.)
    Palaan vielä myöhemmin asiaan miten vaikuttaa useimmin käytettynä ja ja testaan johtuuko punoitus voiteesta.

• Käyttäjäkuva leena penttilä sanoi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten:

No niin Mama vartalovoita on kokeiltu jo kolmen päivän ajan…mango tuoksuu,pakkaus yksinkertaisen simppeli näöltään,sopivan kokoinen,imeytyy hyvin iholle,ei jätä tahmea eikä likaavaa kalvoa.Olen kokeillut niin suihkun jälkeen kuin muutoin keskellä päivää ja kummassakin tapauksessa toimi hyvin.Olen aika kuivaihoinen joten joutui aikasta paljon laittaan ja lisäämään myös hetken päästä eikä sittenkään tuntunut tahmaselta…

• Käyttäjäkuva Päivi Markkanen sanoi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten:

Ei imeytynyt ahavoituneisiin sääriin ainakaan kuiviltaan. Täytyy kokeilla vielä saunan jälkeen lämpöiseen ja pehmeään ihoon. Kasvoihin ohuelti levitettynä jättää hyvän pohjan meikkivoiteelle. Tuoksu ei ollut mieleistä, jos nyt ei niin pahakaan. Purkki näytti vähän vanhalta Tummeli- tai kenkälankkipurkilta, kuten joku tuossa edelläkin totesi. Etiketit kaikissa purkeissa kaipaisi jotain naisellista.
    Pesuneste taas oli ihanan tuoksuista. Purkki tyypillinen nestesaippuapullo. Normaalisti tarvitsen käsivoidetta pitkin päivää. Mama-pesunesteellä kädet jäivät pehmeäksi, eivätkä kaivanneet rasvaamista alvariinsa.

• Käyttäjäkuva M N sanoi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten:

Tänään matkahuollon heppu toi purnukan kotiovelle!

Ehdin laittaa tätä voita jo käsivarsiin, en vielä muualle. Minulla on hieman ongelmalliset käsivarret, sillä niissä on pientä näppylää – en tiedä johtuuko kuivuudesta vai mistä. Saa nähdä, miten tämä Mama niihin vaikuttaa.

Purkki näyttää todellakin kenkälankkipurnukalta. Ei liioin koristeellinen, mutta mielestäni silti jotenkin ihana pikku purnukka.

Tuoksu on ihanan mieto ja aidontuntuinen. En siedä voimakkaita hajusteita, mutta tämä on oikein hyvä!

Voide imeytyi ihoon melko nopeasti, mikä on hyvä asia. Kosteuttavuudesta en vielä tässä vaiheessa osaa sanoa. Huomenna kokeilen myös kasvoille meikin alle.

• Käyttäjäkuva Heini Isola sanoi 10 kuukautta, 2 viikkoa sitten:

Nyt parina iltana Mama-voidetta kokeilleena voin todeta että hyvin kosteuttaa jopa minunkin kuivat sääreni! Voisin ostaa tätä tuotetta jatkossakin, pakkauskoko saisi kyllä olla isompi, tuo määrä hupenee minun käytössäni hetkessä. Toisen kerran avatessani purkkia pelmahti outo öljyn haju! :O Katosi kuitenkin sitten kun tuotetta levitti iholle. Levittyy hyvin iholle ja jättää ihon pehmeän tuntoiseksi koko päiväksi. Koostumus miellyttävän kermainen.

• Käyttäjäkuva Päivi Markkanen sanoi 10 kuukautta, 1 viikko sitten:

Eilen saunan jälkeen imeytyi paremmin kuiviin sääriin. Vaatii siis tyypillisen atoopikon toimet, eli kuiviin paikkoihin vain ihon ollessa hieman kostea. Minulle jäi ainakin sellainen ohut kalvo ihoon ja aamulla piti laittaa vanhaa rasvaa säärien hilseillessä ja kutistessa. Sisältääköhän mahdollisesti jotain sitrushedelmää? Jos, niin se selittääkin tuon kutinan. Seuraillaan.

Saippua on kyllä aivan ihanaa. Käsiin en ole tarvinnut laittaa ollenkaan rasvaa ja silti kädet ovat sileät kuin vauvan peppu. Paljon aikaisemmin kortisoonia atopian takia käyttäneenä, kämmenselän iho on muuttunut ohueksi ja paperimaiseksi. Parina päivänä ei nyt ole tarvinnut rasvata erikseen käsiä ollenkaan.

• Käyttäjäkuva M N sanoi 10 kuukautta, 1 viikko sitten:

Levitän koko vartalolle aina aamuisin. Koostumus on kyllä ihanan pehmeästi levittyvää. Kosteuttavasta ja hoitavasta vaikutuksesta pystyn sanomaan vasta jonkin ajan kuluttua. Kasvoilla, meikin alla toimi hyvin.

Jos nyt samalla arvioisin myös käsienpesuainetta, vaikka se ei päätarkoituksena ollutkaan. Ole Hyvän käsienpesuaineissa ainoa miinus on pakkaus. Se ei ole järin erikoinen. Voisi olla jotekin erilainen, eri lailla muotoiltu. Ehkä läpinäkyvää muovia, tai jopa eri materiaalia?

• Käyttäjäkuva eva lindroos sanoi 10 kuukautta, 1 viikko sitten:

Nyt olen kokeilut sekä voidetta että pesunestettä useamman päivän ajan :-D :-D ++++++ että silleen juu. Asiaan kuuluu että olen atoopikko ja astmaatikko ja eri parantumisvaiheissa olevia arpiakin löytyy joten asetan aikalailla vaatimuksia voiteille ym tuotteille + ikä tietysti asettaa sitten vielä omat lisukkeensa blääh. No se siitä valituksesta.
    Voide tuntui mukavalta kuten jo aiemmin totesinkin. Alussa hivenen tahmealta mutta IMEYTYI HETI (kannattaa levittää pieniä määriä kerralla pyörivin liikkein niin imeytyy myös karkeaan/rutikuivaan ihoon) eikä jättänyt kalvoa joka hien kanssa olisi ikävästi ärsyttänyt eli SUPERPLUSSAA siitä :-)
    Iho muuttui muutaman käyttöpäivän jälkeen pehmeäksi ja joustavaksi, jopa niin että vesi ei pistellyt niin kuin se normaalisti tekee atooppisella iholla. +++++ :-)
    Pesuneste yllätti siinä mielessä että se ei kuivattanutkaan ihoa niin kuin nämä apteekin ja kaupan hellän ja atooppisen ym ihon pesunesteet (lue voidemaiset ja ph sitä sun tätä). Aika ovela olo suihkun jälkeen, selkää pisteli ja kihelmöi mutta käsivarsia ja muita kehon osia joita olin pessyt pesunesteellä ei. Ainakin tiedän miltä piikkisiasta tuntuu ;-) Eli SUPERIHANA pesuaine :-D

Saahan näihin purkkeihin täyttöä ettei tarvitse heittää hyviä purnukoita roskiin? Eli tulen purnukan kanssa/lähetän purnukan kauppaan ja saan sen täytettynä takaisin?

Ei purnukoiden muoto haittaa, toimivuus on se tärkein. Sama ongelma näissäkin etiketeissä on kuin muissakin, teksti on niin niin pientä että voi voi… luuppi pitää kohta olla mukana.
    Voisiko tässä ajatella että olisi sellainen isommalla fontilla oleva viikattu avattava etiketti purnukoissa (vrt vanhanajan apteekkien reseptien ohjeliuskat pulloissa) ja hyllyjen reunoissa isot A4 selattavat esitelehtiöt (vrt hiusvärikartat mutta hyllyn sivussa kiinni pystyssä , koko hyllyrivin kaikkien tuotteiden tieoja akkosjärjestyksessä) jossa löytyy samat tiedot (ei tarvitse avata purnukoiden etikettejä kaupassa vaan vasta kotona). Tässäkin tapauksessa purkin kansi on aika iso joten sitäkin voisi hyödyntää tuoteselosteeseen ja värimaailmalla saataisiin erottavuutta eri tuotesarjojen välillä vaikka purkit olisi samanlaisia kaikilla tuotteilla (painotekniset syyt, pyöreä muoto tulee halvemmaksi mitä enemmän painaa jne). Päällimmäinen kuvakin kertoo paljon :-D

Käääk Ei työasioita ei ei ja vielä kerran ei NYT ON LOMA :-D Hellurei nauttikaa kesästä ja pitäkää aurinko mielessä <3

Ai niin yksi juttu vielä minkä huomasin: raavitut hyttysenpistot rauhoittuivat voiteella paljon nopeammin kuin muilla tököteillä, etenkin kun voiteen otti jääkaapista ja laittoi pistokohtaan nokareen ja antoi sen "pehmetä" siinä hetken ja sitten vasta "taputteli" voiteen tasaiseksi imeytymään. Iho ikään kuin unohti kutista. Toivottavasti tästä on jollekulle hyötyä :-)

• Käyttäjäkuva Päivi Markkanen sanoi 10 kuukautta, 1 viikko sitten:

Huomasin muuten saman kun Eva, eli itikan vierailu ei aiheuttanut niin pahaa närää kuin aiemmin. Ihana juttu oli myös huomata ritariperhosen tykkäävän ihovoiteesta. Lensi polven päälle, istui piiiiitkään nöpöttäen sellaisella pienellä kärsällä ihoa ja kun se rupesi kutittamaan, puhalsin kaverin lentoon. Huraus vain ja kaveri palasi takaisin samaan paikkaan. Lähemmäs tunnin me siinä sitten mietittiin Maman tuoksua. Perhonen tykkäsi, minä en. Laitoin illalla vielä suihkun jälkeen ja mielestäni tuoksu lähenteli kissan pissiä. Anteeksi nyt vaan. Sanovat tuoksujen muuttuvan ihmisen oman ominaistuoksujen mukaan, joten kait minä sitten kissan pissille haisen :D
    Atoopikko olen minäkin, mutta minulle voiteesta jää tahmea kalvo eikä imeydy, kuten toivoisin. Ilmeisesti olen liian kuiva tyyppi.
    Tuo saippua on kyllä aivan ihanaa. Hoitsu-poikanikin kokeili sitä ja kehui tosissaan. Uskoi sen sopivan hoitotyössä oleville hyvin juuri siksi, ettei erikseen tarvitse joka käänteessä käsivoidetta laittaa.

• Käyttäjäkuva M N sanoi 10 kuukautta sitten:

Mama tuntuu toimivan. Iho on paljon sileämpi ja pehmeämpi! Myös käsivarsien karheus ja näppylät ovat hieman helpottuneet.

Jotain yhteistä Maman tuoksussa ja kissanpississä täytyy olla. Poikaystäväni totesi spontaanisti niskaani haistellessani, että tuoksun hieman kissanpissalle. Olin siis laittanut Mamaa koko vartalolle, myös yläselkään ja niskaan. En ollut maininnut mitään teidän muiden kommenteista…

Käsipesuaine on niin ihanaa!

• Käyttäjäkuva Minna Vasarainen sanoi 10 kuukautta sitten:

Vartalovoi oli
    erittäin hyvää! Pidin purkin ulkonäöstä ja kätevyydestä. Tuoksu oli
    ensinnuuhkaisulta minulle liian voimakas, mutta siihen tottui.
    Vartalovoi ei -kuten toinenkin kommentoija sanoi- jättänyt sellaista
    öljyistä, epämiellyttävää tunnetta iholle kuin vartalovoit keskimäärin
    jättävät ja pehmensi ihoa. Tykkäsin käyttää voidetta ihan vain
    käsirasvanakin, koska se tuntui niin mukavalta. Purkki kyllä kului
    aika nopeasti, että ehkä sitä pitäisi myydä isommissakin paketeissa.
    Testaajille lähetetty koko oli kyllä erinomainen mukaanotettava juuri
    matkalle!

• Käyttäjäkuva M N sanoi 9 kuukautta, 3 viikkoa sitten:

Piti vielä mainita, että tuotteen nimestä tulee mieleen, että kyseessä olisi jokin äitiysjuttu…

Jos olisin joka päivä laittanut koko vartalolle, rasva olisi aikoja sitten loppunut. Paljon ei voidetta enää ole jäljellä, vaikka viimeisen viikon ajan olen laittanut ainoastaan yläselkään ja käsivarsiin.